文字サイズ

標準
国・テーマ インデックス
イベント・セミナー情報

イベント・セミナー情報

APLセミナー(アジ研パワーランチセミナー)

Consumer Shopping Value: An Investigation of Shopping Trip Value, In-store Shopping Value and Retail Format

APLセミナー(アジ研パワーランチセミナー)は、アジア経済研究所の研究者のみならず、外部の研究者、学生の方にも参加いただけるリサーチワークショップで、お昼の時間にアジア経済研究所(海浜幕張)の会議室で開催しています。

研究所内外における研究者が研究成果、研究活動の中間発表を行うほか、発表者と参加者、あるいは参加者相互のディスカッションを行います。テーマ、講師に応じて日本語あるいは英語での発表、議事進行となります。
――参加ご希望の方は、研究所受付にて「APLセミナーに参加」と伝え、開催場所まで直接お越しください。――
セミナー終了後、受付で渡される「面会確認票」にセミナーの司会者から署名を得てください。
なお、ランチとありますが昼食は出ません。

予告なく時間の変更や中止のケースもあります。中止や変更の連絡は本ウェブサイトにて行いますので、当日ウェブサイトにてご確認ください。

お問い合わせ先

ジェトロ・アジア経済研究所 APL幹事
E-mail:APLE-mail

開催日時

2019年8月2日(金曜)13時30分~14時20分

会場

要旨

Although delivering value is the key for retailers to create new competitive advantages, the literature on consumer shopping value is fragmented and findings are inconsistent. This study aimed to understand consumer shopping value in-depth by examining consumer shopping processes and experiences in two retail formats: mass merchandisers and department stores. This study conceptualizes consumer shopping value as having two components: shopping trip value and in-store shopping value. Shopping trip value is originated by fulfillment of general shopping motivations, and in-store shopping value stems from retail elements that create in-store shopping experiences that consumers have in specific retail contexts. Five shopping trip value dimensions and six in-store shopping value dimensions are identified from the in-depth interviews. The findings highlight how consumer shopping value is a complex and context specific construct.

講師

Lizhu, Y. Davis 氏 (California State University,Fresno)

司会

使用言語

英語